תשאירו פרטים

וניצור עמכם קשר

    עלות סגירת חברה בע"מ

    עלות סגירת חברה בע"מ – עו"ד לוי גלבוע

    מצב בו חברות נסגרות או ליתר דיוק: מתפרקות, הפך להיות לא נדיר בימינו, לאור העלייה ביוקר המחיה שמשפיע גם על רווחיה של חברה, עליית הריבית וגם השלכות של הפוסט קורונה שגורמות גם היום לחברות לקרוס. בעלי מניות בחברה מנסים לפני הכניסה לתהליך לחשב את עלות סגירת חברה בע"מ, אך הדבר לא קל לחישוב מראש. העלות תלויה באופן בו יתבצע הפירוק, מה יכלול, איזה גורמים יהיו מעורבים בדבר ועוד. הפרמטר שישפיע משמעותית על עלות סגירת חברה בע"מ יהיה האם הפירוק נעשה מרצון או שבעקבות צו בית משפט, ואם הוא נעשה מרצון- האם בשל רצון בעלי המניות או רצון הנושים, והאם זו חברה בעלת יכולת פירעון חובותיה או חברה שחובותיה רבים מנכסיה ולכן היא חדלת פירעון.

    מה יכולה לכלול עלות סגירת חברה בע"מ

    כאמור, הבדל מרכזי הוא בין פירוק מרצון לבין פירוק שלא מרצון. כאשר מדובר על פירוק שלא מרצון יש לקחת בחשבון את האגרות לבית המשפט שמעורב בעניין. מעבר לכך, אגרות לרשם החברות שהצטברו כחלק מחובות החברה צריכות להיות משולמות. כאשר נבדקת עלות סגירת חברה בע"מ בפירוק מרצון, ניתן להגיש בקשה לביטול אותן אגרות אשר שיפחית לא מעט מן התשלום הכולל, תלוי כמה זמן החברה לא היתה פעילה ולא שולמו אגרות התשלום לרשם החברות. אם זו חברה לא פעילה ללא נכסים וללא חובות ניתן להעביר אותה הליך פירוק מזורז אשר מוריד אף הוא מן התשלום הכולל.

    כיצד יכול עורך דין מומחה בתחום לסייע בהפחתת העלויות?

    בין אם החברה עוברת פירוק מרצון שהוא מזורז, פירוק מרצון רגיל או פירוק שאינו מרצון חשוב שאת התהליך ילווה עורך דין מומחה בתחום כבר מהרגע הראשון. עורך הדין, במקרה של פירוק מרצון, יוכל להגיש בשמכם את הבקשה לביטול האגרות והדבר ללא ספק  ישפיע על עלות סגירת חברה בע"מ עבורכם. שכר הטרחה של עורך הדין יושפע מנתונים כמו האם קלות התהליך וככל שעורך הדין מתמחה יותר ובעל ניסןיון, כך התהליך יכול להיות פשוט יותר ולחסוך לכם בעלויות

    משרד עורכי דין לוי גלבוע מתמחה בתחום פירוק חברות ודיני חברות בכלל, הוא מלווה חברות רבות בהליך הפירוק, החל מהפירוק הפשוט ביותר ועד למקרים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

    תשאירו פרטים

    וניצור איתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן