תשאירו פרטים

וניצור עמכם קשר

    חדלות פירעון של חברות

    חברה המחליטה על פירוק ויש לה חובות כלפי צדדי ג', אינה יכולה להיסגר (מה שידוע משפטית כ"להתפרק"), שכן בשלב הסופי של פירוק החברה, זאת צריכה להצהיר שאין לה חובות כלפי צדדי ג', שאחרת רשם החברות יסרב לחיסול.

    חברה עם חובות כלפי צדדי ג', שאין ביכולתה לפרוע צריכה להגיש בקשה מתאימה לבית משפט ולבקש מינוי נאמן, שיבדוק שבאמת לחברה אין את היכולת להשיב את חובותיה.

    בית המשפט (אין מה להיבהל מהליך בבית משפט, בעקרון זהו הליך פרוצדורלי יותר מאשר הליך "לעומתי"). בית המשפט, והליך פירוק מסודר, מספק הגנה לכל בעלי העניין בחברה – במיוחד לבעלי המניות ודירקטורים של החברה (שלעיתים אף נושים של החברה בעצמם – דרך הלוואת בעלים).

    הליך פירוק באמצעות בית המשפט מסייע להבטיח שכל מחלוקת בין נושים או בעלי מניות יפתרו במהירות וביעילות, ובמיוחד בכדי שכל הצדדים יוכלו לחזור ולקיים עסקים, ולמזער את הסיכונים וההפסדים.

    פירוק חברה חדלת פירעון

    פירוק חברה חדלת פירעון

    פירוק חברה יכול להתבצע מרצון או על פי צו בית משפט. גם בפירוק חברה מרצון ישנם שני מצבים עיקריים: פירוק חברה אשר יש ביכולתה לשלם את כל חובותיה לנושים ופירוק חברה אשר אינה יכולה לעמוד בחובות אלה. חברה כזו נכנסת להליך של פירוק חברה חדלת פירעון. היום לחברה שעומדת בתנאים של חברה חדלת פירעון, יש את האפשרות לעבור פירוק אך גם לעבור שיקום כלכלי ע"י הגשת בקשה להבראת החברה ולהקפאת ההליכים נגדה. בין אם הבחירה היא בפירוק ובין אם בשיקום, חשוב שילווה את התהליך עורך דין המומחה בתחום חדלות פירעון.

    ההגיון שמאחורי פירוק חברה חדלת פירעון

    חברה חדלת פירעון היא כזו שלא יכולה לעמוד בחובותיה כלפי נושיה ושחובותיה גבוהים מרווחיה. פירוק חברה חדלת פירעון יכול להתחיל מהגשת בקשה לפירוק מטעם הנושים ולאו דווקא מבעלי המניות בחברה. הליך הפירוק יכול למנוע את ניצול נכסיה של החברה למטרות אחרות במקום לכיסוי חובותיה לנושים. באמצעות פירוק החברה בחדלות פירעון כל נושה יקבל את המגיע לו באופן יחסי על פי סוג וגובה החוב מבלי שתהיה העדפה של נושה אחד על פני אחר מסיבות שאינן חוקיות. נושה יכול להגיש בקשה לפירוק החברה כאשר הוא מביא הוכחות חד משמעיות לאי יכולת החברה לפירעון חובותיה, וכאשר צו ההוצאה לפועל או פסק דין לטובתו לא קוימו.

    הליך פירוק החברה במצב חדלות פירעון

    בין אם הבקשה לפירוק מרצון הגיעה מצד הנושים או מצד בעלי מניות החברה, חייבת להתקיים אסיפה של בעלי המניות יחד עם הנושים. באסיפה זו ימונה נציג מטעם הנושים האחראי על פירוק החברה והסדרת החובות מול רשם החברות. אם מתעוררת בעיה אמור בית המשפט להתערב ולהסדיר את העניין. פירוק חברה חדלת פירעון בין אם מרצון של מי מהצדדים ובין אם שלא מרצון על ידי בית המשפט הוא הליך מורכב וארוך. כדי לעבור אותו בצורה הקלה והנוחה ביותר שאפשר חשוב שעורך דין מומחה בתחום ילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו עד אשר החברה שילמה את חובותיה ונמחקה לחלוטין.

    משרד עו"ד לוי גלבוע מתמחה בכל הקשור לפירוק חברות מרצון או שלא מרצון, כולל במצבים מורכבים של חברות חדלות פירעון. המשרד סייע לחברות לסיים בצורה הטובה ביותר שניתן. מוזמנים ליצור קשר.

    תשאירו פרטים

    וניצור איתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן