תשאירו פרטים

וניצור עמכם קשר

    עורך דין חדלות פירעון

    חדלות פירעון יחידים

    העליה המתמדת ביוקר המחיה, הריבית שעלתה ויחד איתה העלתה גם את החזרי ההלוואות והמשכנתאות- כל אלה מביאים אנשים לקושי לסיים את החודש, לכניסה לאוברדראפט, הלוואות וכניסה לחובות שלא תמיד הם מצליחים לצאת מהם. כאשר ההכנסות לא מספיקות, החוב רק ילך ויתפח וכנראה מספר הנושים להם אדם חייב כסף רק ילך ויגדל. לכן, לא מפתיע שרבים מנסים היום להיכנס להליך של חדלות פירעון יחידים אשר עבר שינויים ב 2018 ונקרא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי והוא מחליף למעשה את הליך פשיטת הרגל שהיה לפני כן.

    כיצד אפשר להיכנס להליך חדלות פירעון יחידים

    התנאים הבסיסיים לכניסה להליך חדלות פירעון יחידים או ליתר דיוק הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הם אדם פרטי, עוסק פטור או מורשה עם חוב העולה על 50000 ₪, תנאי שני הוא ניהול מרכז החיים בישראל וגם מגורים בישראל בששת החודשים שקדמו להגשת הבקשה לפחות. תנאי שלישי הוא תשלום אגרה ושלחייב ישנם עסקים או נכסים בישראל. ישנו הבדל מבחינת הרשות המטפלת בהליך בהתאם לגובה החוב. כאשר החוב הוא עד 150,000 ₪, הגורם המטפל הוא רשם ההוצאה לפועל לפי מקום המגורים. אם החוב עולה על 150000 ₪, הגורם המטפל יהיה בית משפט השלום המקומי.

    מהם השלבים בהליך חדלות פירעון?

    התהליך של חדלות פירעון יחידים הוא מורכב ובנוי ממספר שלבים. השלב הראשון הוא הגשת בקשה לכניסה לתהליך ולהקפאת הליכים כנגד החייב. עם הוצאת צו פתיחת הליכים המאפשר את כניסת החייב לחדלות פירעון יוקפאו ההליכים נגדו. השלב השני הוא תקופת ביניים עד למתן צו שיקום כלכלי. בשלב זה יערכו בדיקות מקיפות לגבי החייב, הנכסים שברשותו, הנסיבות שהובילו להגעה למצב זה ועוד. בשלב זה יוגבל החייב במגבלות שונות כמו איסור יציאה מהארץ. השלב השלישי הוא מתן צו שיקום כלכלי וכניסה לתוכנית שיקום בה ישלם החייב סכום חודשי שנקבע מראש ויחולק בין הנושים. לאחר עמידה בכל התנאים של התוכנית ובכל החובות יינתן צו הפטר הפוטר את החייב מכל חובותיו. בשל מורכבות התהליך וחשיבותו הקריטית להמשך חייו של החייב מומלץ שעורך דין מומחה בתחום חדלות פירעון יהיה מעורב כבר מהרגע הראשון.

    אנו במשרד עו"ד לוי גלבוע מתמחים בכל הקשור לחדלות פירעון והוצאה לפועל ומלווים את לקוחותינו במקצועיות רבה עד קבלת צו הפטר. מוזמנים ליצור קשר.

    תשאירו פרטים

    וניצור איתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן